Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

bhagawati vyas

Abstract

4.8  

bhagawati vyas

Abstract

" वे लगे अपने कहीं "

" वे लगे अपने कहीं "

1 min
553


गीत


पीठ में खंजर चलाएं 

वे लगे अपने कहीं !!


बन हितैषी हैं खड़े जो,

बोल मीठे बोलते !

भेद मन का जानने को,

रोज पीछे डोलते !

भाव हम अभिव्यक्त करते,

ले चले छपने कहीं !!


बांध कर रखना वे चाहें,

तोड़ दें सीमा न हम !

तोड़ कर बंधन चले तो,

देखते अपना वे दम !

अस्त्र उनके उठ गए तो,

वे रहे खपने कहीं !!


अन्य का हित जो न चाहे,

देश हित सोचे कहां ! 

चाह में अपने भले की,

घोंपते खंजर यहां !

दोष जिनकी सोच में हो,

वे रचे सपने यहीं !!



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract