Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Savita Gupta

Abstract

4  

Savita Gupta

Abstract

सुन लो...

सुन लो...

1 min
248


न पूजी जाने की तमन्ना

न सहानुभूति की कामना

न चाह शक्ति रुपा बनना

न ही कमजोर है नारी सुनना

सीता न ही सावित्री बनना


इंसान है बस नारी ललना

समानता सम्मान का हो गहना

कर सकती है हर चुनौती का सामना


चुप न रहुँगी न सहुँगी प्रताड़ना

पश्चिम की अनुसरण की न हो भावना

भारतीयता की परछाई संग आगे बढ़ना 


तोड़ कर सदियों की विडंबना 

उतार कर पाँवों की बेड़ियाँ 

बस प्रगति पथ पर चलना

यही है नारी की कामना।


ഈ കണ്ടെൻറ്റിനെ റേറ്റ് ചെയ്യുക
ലോഗിൻ

Similar hindi poem from Abstract