Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Uma Vaishnav

Abstract

4  

Uma Vaishnav

Abstract

प्रभाति - प्रार्थना

प्रभाति - प्रार्थना

1 min
372



जागो - जागो केशव जागो ,

आलस्य छोड़ो निद्रा त्यागो,


भोर की बेला आई सुहानी,

कोयल की ये सुनलो वाणी,


जाग उठे सब गाय - ग्वाले,

तुम बिन इनको कौन संभाले,


जागो - जागो आँखे खोलो 

स्नान करलो मुँह को धोलो,


चंदन का ये तिलक लगालो,

पीला पीताम्बर तन पर धारो,


माखन मिश्री का भोग लगालो,

पान - सुपारी का बीड़ा चबा लो ,


जागो - जागो मुरली उठा लो,

सुन्दर सी एक तान सुना दो,


तुम हो सृष्टि के पालनहारी,

तुम बिन कौन करे रखवाली ।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract