Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

अरविन्द त्रिवेदी

Inspirational

3  

अरविन्द त्रिवेदी

Inspirational

निराला-गालिब

निराला-गालिब

1 min
62


तड़प हो भूख की जिनको, बनें उनका निवाला हम ।

नमन करलो शहीदों को, गढ़े इक शब्द - माला हम ।

लिखें हम लेख या कविता, मिले तहजीब जिनसे अब,

रचें साहित्य ऐसा कुछ, निराला सा निराला हम ।।


मुखर वाणी करो अपनी, समेटो आग सीने में ।

सिखाओ प्रीति जन-जन को, न हो संताप जीने में ।

कहीं मिल जाय पैमाना, अगर गालिब के लफ्जों का,

परेशानी भला कैसी, यहाँ फिर अश्क पीने में ।।


  

        


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational