Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Tragedy

4.5  

V. Aaradhyaa

Tragedy

मिलीजुली सरकार से हो गए हैं

मिलीजुली सरकार से हो गए हैं

1 min
328


सुबह एक बार जो पढ़कर किनारे रख दे,

हम कुछ ऐसे पुराने अख़बार से हो गए हैं !


इब क्या कहें हाल अपनी कमतरी का,

उनके इशारे पर नाचते लाचार से हो गए हैं !


वो जो दूर से देखते हैं हाल हमारा बेहाल,

आजकल बड़े बेमुर्रव्वत बेजार से हो गए हैं !


अपनी ज़िन्दगी के कुछ पन्ने लिखे अधूरे से,

उम्मीद की रौशनाई की दरकार से हो गए हैं !


झूठ, कपट, धोखा, मक्कारी उनके शगल बन गए हैं,

राजनिति में वो भी मिलिजुली सरकार से हो गये हैं !



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy