Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Brijlala Rohan

Tragedy Classics Inspirational

4  

Brijlala Rohan

Tragedy Classics Inspirational

कैसे हम जन -गण -मन गाएं !

कैसे हम जन -गण -मन गाएं !

1 min
336


कट्टरता के दौर में जी रहे हम फिलहाल,

धार्मिक उन्माद के दहशत में आज

स्थिति हो खस्ताहाल हो रही फिलहाल!

कहीं राम के नाम पे रावणतत्व हावी है !


कहीं पैगंबर के नाम पे सर- कलम किए जा रहे !

चारों ओर जब कट्टरता हावी है--

तो फिर किस मुंह से हम जन - गण- मन गाएं !

कैसे देश की जश्न -ए - आज़ादी में शरीक होएं !


कट्टरता के दौर में जी रहे हम फिलहाल !

चहूं ओर हिंसा होती दिख रही बहाल !

तो फिर इस दहशत के दौर में कैसे हास अधर पे लाएं !

कैसे हम जन - गण - मन गाएं !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy