Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Prafulla Kumar Tripathi

Romance Action Inspirational

4.7  

Prafulla Kumar Tripathi

Romance Action Inspirational

गीत, अधरों पर!

गीत, अधरों पर!

1 min
285


तुमने लिखे जो गीत 

अधरों पर मेरे 

उनमें अलग ही भाव थे

गहरे भरे ! 


मृदु, मंद, मुखरित शब्द

थे उनके पिये

विस्मृत हुए क्यों आज मुझको

बिन जीए! 


तेरे कपालों पर गिरीं

केशों की लटें 

अंगड़ाइयों के संग 

मुझे अब हैं डसें !


उस गीत में विरही धुनों का

था बसेरा 

गा भी न पाया था कि 

दुख छाया घनेरा ! 


पत्थर बने जीवन में 

तुम इक बार आकर 

पारस बना दो तुम मुझे

फिर गीत गाकर ! 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance