Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

कुमार अविनाश (मुसाफिर इस दुनिया का )

Tragedy

4  

कुमार अविनाश (मुसाफिर इस दुनिया का )

Tragedy

दांव-पेंच का जमाना

दांव-पेंच का जमाना

1 min
264


अब भरोसा डगमगाना आ गया

दांव पेंचो का ज़माना आ गया


खेल सकते हैं अगर, तो खेलिए

खेल "चेहरों का लगाना" आ गया


दिल दुखाने पर नहीं अब रोक है

दर्द में भी मुस्कुराना आ गया


फैसला पहले से तय हो जायेगा

खेल भी अब ताज़िराना आ गया


फितरतें दोहरी रखें है आदमी

पीठ पर खंज़र चलाना आ गया


वक़्ते गर्दिश में बदल अपने गये

अब उन्हें बातें बनाना आ गया


ठोकरें खाकर हमारी अक़्ल में

ज़िन्दगी का हर फ़साना आ गया।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy