Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Varsha Chopdar

Tragedy Others

3  

Varsha Chopdar

Tragedy Others

माझ्या महाराष्ट्राची व्यथा

माझ्या महाराष्ट्राची व्यथा

1 min
448


महाराष्ट्र माझा

विविधतेने नटलेला

सुख संपत्तीने

विपुल असलेला


लागली दृष्ट

कोणाची कळेना

माणूसपण हरवलं

स्वार्थीपणा सुटेना


माणसाने गाठला

कळस प्रगतीचा

विसरून गेला

पाया संस्काराचा


शृंगार केला

विदेशी नट्टा - पट्टा

चढवूनी मुखवटा

चारित्र्याला बट्टा


माझ्या महाराष्ट्राची व्यथा

वर्णावी किती?

टाक बदलूनी सारी परिस्थिती

मग कशाला कुणाची भिती?


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Tragedy