Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଉକୁଣୀ

ଉକୁଣୀ

1 min
302



ଧନ୍ୟରେ ଉକୁଣୀ ଧନ୍ୟରେ 

ଧନ୍ୟ ଜୀବନ ତୋର

ବାସ କରୁଥାଉ ସର୍ବଦା

   ନର ମୁଣ୍ଡ ଉପର ।

ଗହନ ବନର କେଶରେ

    ସଦା କରୁ ବିହାର

ମୁଣ୍ଡର ମଇଳା ତେଲକୁ

   ତୁହି କରୁ ଆହାର ।

କଳା ମଚମଚ କେଶରେ

   କରୁ ଭ୍ରମଣ ବେଶୀ

ରୁପି ହେଇଗଲେ ମୁଣ୍ଡରେ 

  ଦେଖି ହେଉ ତୁ ଖୁସି ।

ବଂଶ ତୋ ବିସ୍ତାର କରୁ ତୁ

   ଲୁଚି ତାହା ଭିତରେ

ନିଖକୁ ଉତ୍ପତ୍ତି କରୁ ତୁ

 ଘନ ଚୁଟି ମୂଳରେ ।

ନିଖରୁ ଉକୁଣୀ ଫୁଟଇ

  ଖାଆନ୍ତି ରକତ ଶୋଷି

କେବେ ମୁଣ୍ଡ ଘାଆ କରଇ

 ଲାଗେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ବେଶୀ ।

ସେଇ ଘା' ରକତ ପୂଜକୁ

   ଖାଇ ବଞ୍ଚୁ ଜୀବନ

ବଂଶକୁ ବିସ୍ତାର କରୁଛୁ

 ରହି ସଦା ଗୋପନ ।

ଖରା ବର୍ଷା ଶୀତ କାକର 

   ତୋର ନଥାଏ ଭୀତି

ମଣିଷ ମୁଣ୍ଡରେ ନିର୍ଭୀକେ

    କରୁ ନିଜ ରାଜୁତି ।

ଶୋଇ ପଡିଗଲେ ମାନବ

   ତୁହି ବାହାରି ଆସୁ

ମନ ଇଚ୍ଛା ଘୂରି ବୁଲି ତୁ

  ହସି ରକତ ଶୋଷୁ ।

କାନ ମୂଳକୁ ତୁ ଖସିଣ 

   ବେକ କାମୁଡୁ ଆସି

ନିଦ ଭାଙ୍ଗିଗଲେ ମାନବ

  ତୋତେ ଧରଇ କଷି ।

ଚିମୁଟି ଧରିଣ ହାତରେ

  ନଖ ମୂନରେ ମାରେ

ସେଇଠି ତୋହର ଜୀବନ

   ରାତି ଅଧରେ ସରେ ।

ଖରା ବର୍ଷା ଶୀତ କାକର 

     ନର କଷ୍ଟ ସହଇ

ତାହାରି ମଣ୍ଡରେ ରହି ତୁ

   ବଞ୍ଚୁ ରକତ ଖାଇ ।

କେତେ ଯତନରେ ମଣିଷ 

 ତୋତେ ପାଳେ ମୁଣ୍ଡରେ 

ସକାଳ ହୋଇଲେ ବିଚାର 

  କରେ ସେ ପାନିଆରେ ।

ଦୁଇ ମୁହାଁ ପାନିଆରେ ସେ

    ତାର କୁଣ୍ଡାଏ କେଶ

ଝଡି ଖସି ପଡୁ ତଳକୁ 

 ନଖେ କରେ ସେ ଶେଷ ।

ତୋ ବଂଶ ନିପାତ କରିବା 

   ପାଇଁ ଆସେ ଆଗେଇ

ଉକୁଣୀମରା ଔଷଧକୁ ସେ

   ମୁଣ୍ଡେ ମାରଇ ନେଇ ।

ଓଦାଳିଆ ଥିବା ଚୁଟିକୁ

   ନର ଦିଏ କୁଣ୍ଢେଇ 

ହିସାବ କିତାବ କରି ସେ

   ନଖ ମୂନେ ମାରଇ ।

ବଡ ସାନ କେତେ ଉକୁଣୀ

     ପାଦ ଛଅଟି ତୋର

କଳା ଧଳା ରଙ୍ଗ କାହାର

    ନାଲି ଅଟଇ କିଏ

ଯିଏ ବେଶୀ ରକ୍ତ ପିଅଇ

  ନାଲି ଦେଖା ସେ ଯାଏ ।

ସଫା ରଖେ ଯିଏ ମୁଣ୍ଡକୁ

     ନା ତା' ହୁଏ ଉକୁଣୀ 

ସକାଳ ପାହିଲେ ନିପାତ 

    ହୁଏ ତା'ର କାହାଣୀ ।

ମଣିଷ ହାତରେ ବଂଶ ତା'

   ହେଇ ଯାଏ ଶେଷ

ମଣିଷ ଦେବତା ଉକୁଣୀ

  ଅଟେ କାଳ ରାକ୍ଷସ ।

ସେଇ ରାକ୍ଷସକୁ ମଣିଷ 

  ନଖେ ମୂନରେ ମାରେ

ନା କୁଣ୍ଡେଇ ହୁଏ ମୁଣ୍ଡ ତା'

  ଶୋଇ ଯାଏ ଶାନ୍ତିରେ । 


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract