Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chandrasekhar Das

Classics Inspirational Others

4.5  

Chandrasekhar Das

Classics Inspirational Others

ସତ୍ୟ ମେବ ଜୟତେ

ସତ୍ୟ ମେବ ଜୟତେ

1 min
613


ମନର ଦର୍ପଣ ସ୍ୱଚ୍ଛ ରଖିଥିଲେ

ବିବେକ ଚାଲେ ବାଟରେ

ଆଇନାରେ ଦାଗ ଲାଗିଗଲେ ଥରେ

ଫାଟ ହୁଏ ସମ୍ପର୍କରେ   |

ଜ୍ଞାନର ଗରବ ଭଲ ନୁହେଁ ଜମା

ସ୍ଥାନ ନୁହେଁ ଚାରି କାନ୍ଥ

ଯେତେ ବାଣ୍ଟିଲେବି ସରେନା କେବେବି

କହିଛନ୍ତି ସାଧୁ ସନ୍ଥ   |

କ୍ରୋଧରେ କିଏବି କେବେବି ଜିତିନି

ମଣିଷର ହୃଦୟକୁ

ଅଚିହ୍ନା ମଣିଷ ହସିଦେଇଥାଏ

ଦେଖି ହସିଲା ମୁଁହକୁ  |

ସଙ୍ଗତ ପ୍ରଭାବ ଜୀବନରେ ପଡେ

ସତ୍ ସଙ୍ଗ କି କୁସଙ୍ଗ

ସତ୍ କରିଥିଲେ ଆଦର୍ଶ ହୋଇବ

କୁସଙ୍ଗେ ଜୀବନ ବ୍ୟଙ୍ଗ  |

ଅତି ଚିପୁଡ଼ିଲେ ଲେମ୍ବୁ ଲାଗେ ପିତା

ପାଟିକୁ ଅରୁଚି କରେ

ଅଳପ କଥାକୁ ବୁଝାଇ କହିଲେ 

ଭଲ ହେବ ସେତିକିରେ  |

ପରର ନିନ୍ଦାରେ ନିଜ ପ୍ରଶଂସାରେ

ଖୁସି ହେବ ଯେଉଁ ଲୋକ

ଅହଂକାର ତାକୁ ଗ୍ରାସ କରିନେବ

ଲିଭିବ ଜ୍ଞାନ ଆଲୋକ |

ଅନ୍ୟର ଧନକୁ ଦେଖି ଇର୍ଷା କରେ

ମନ୍ଦ ପାଞ୍ଚେ ଯିଏ ମନେ

ଉନ୍ନତିର ପଥେ ଯିବେ ସବୁ ଆଗ

ସିଏ ଥିବ ସେହି ସ୍ଥାନେ |

ଛୋଟ ହେଉ ଅବା ବଡ଼ର କଥାକୁ

ନ ଶୁଣେ ଯେଉଁ ମାନବ

ପଶ୍ଚାତାପ ତାର କର୍ମରେ କରିବ

ଯେବେ ସେ ବିଫଳ ହେବ |

କ୍ରୋଧରେ ନିଷ୍ପତି ନେଇଥାଏ ଯିଏ

ଭୂଲ ଠିକ ଜାଣେ ନାହିଁ

ପରେ ଅନୁତାପ କରିବାକୁ ପଡେ

ଦୂର ଯେବେ ହୁଏ କେହି |

ଧନୁରୁ ତୀରଟେ ମୁଖରୁ କଥାଟେ

ବାହାରିଲେ ଫେରେ ନାହିଁ

କାହାକୁ କେମିତି କହି ଯେ ନ ଜାଣେ

ଅପଦସ୍ତ ହୁଏ ସେହି   |


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics