Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chandrasekhar Das

Tragedy Classics Inspirational

4.5  

Chandrasekhar Das

Tragedy Classics Inspirational

ରୁଦ୍ରଲୀଳା

ରୁଦ୍ରଲୀଳା

1 min
453


ଯୋଗ ଆସନରେ ଲୀନ ରୁହ ତୁମେ

ଭୋଳାନାଥ ମହାଦେବ

ଶ୍ମଶାନରୁ ଭସ୍ମ ଆସେ ତୁମ ପାଇଁ

ଶରୀରରେ ବୋଳାହେବ   |


ଏକଦା ଭସ୍ମକୁ ଶରୀରରେ ଲେପ

କରୁଥିବା ସମୟରେ

ଭସ୍ମର ଛୋଟିଆ କଣିକାକୁ ତୁମେ

ପକାଇଦେଲ ମାଟିରେ   |


ସେଥିରୁ ପ୍ରକଟ ହୋଇଲା ଅସୁର

ନାମ ଦେଲ ଭସ୍ମାସୁର

ଭସ୍ମର ସନ୍ଧାନେ ବାହାରିଗଲା ସେ

ସେବକ ହୋଇ ତତ୍ପର    |


ଅସୁରଙ୍କ ସହ ଭେଟ ହୋଇ ତାର

ହଜିଗଲା ସବୁ ମତ୍ତି

ଶିବଙ୍କ ପାଖରୁ ବର ଯଦି ମାଗେ

ତିନିଲୋକ ଯିବ ଜିତି     |


ପହଁଚିଲା ଯାଇ ଶିବଙ୍କ ପାଖରେ

କହେ ହେ ଭୋଳାଶଙ୍କର

ସେବକ ମୁଁ ଯଦି ହୋଇଥାଏ ତୁମ

ଦିଅ ଯାଚି ମୋତେ ବର    |


ଯାହାର ମୁଣ୍ଡରେ ହାତ ଦେବି ଥୋଇ

ସିଏ ଯିବ ଭସ୍ମ ହୋଇ

ମନବାଞ୍ଛା ତାର ପୂରଣ କରିଲ

ଲୀଳାର ମାଧ୍ୟମେ ଯାଇ   |


ଚହଳ ପଡିଲା ତିନିଭୁବନରେ

ଏକି କଲେ ମହାଦେବ

ଏମିତି ବରକୁ ପାଇଲେ ଅସୁର

ସଙ୍କଟ ନିଶ୍ଚେ ଆସିବ   |


ନାରୀ ପ୍ରତି ତାର ଆଶକ୍ତି ବଢିଲା

ସବୁଠୁ ଯିଏ ସୁନ୍ଦର

ତିନିଭୁବନର ବିଜେତା ପାଇବ

ରାଣୀ ସେ ହେବ ମୋହର   |


ପାର୍ବତୀ ମାଆଙ୍କ ଐଶର୍ଯ୍ୟ ରୂପକୁ

ଯେବେ ଦେଖେ ଭସ୍ମାସୁର

ରାଣୀ ହେବ ତୁମେ ମୋର ହେ ସୁନ୍ଦରୀ

କହିଲା ତୁମ ଆଗର     |


କ୍ରୋଧରେ ବିନାଶ କରିବାକୁ ଯେବେ

ବାହାରିଲ ଅସୁରକୁ

କରିଲା ଓଲଟା ଆକ୍ରମଣ ସିଏ

ରକ୍ଷା କରିଲ ନିଜକୁ    |


ବୃକ୍ଷର ରୂପରେ ନିଜକୁ କରିଲ

ଅନ୍ୟ ଉପାୟ ନ ପାଇ

ଖୋଜିଲା ଅସୁର ଚାରିଆଡେ ଯାଇ

ତାକୁ ତୁମେ ନ ମିଳଇ    |


ଏମିତି ଦୃଶ୍ୟକୁ ନାରଦ ଦେଖିଣ

ପହଞ୍ଚେ ବିଷ୍ଣୁ ପାଖରେ

କୁହନ୍ତି ଘଟୁଛି ଏକି ଅଘଟଣ

ଭୋଳାନାଥଙ୍କ ସାଥିରେ  |


ବିଷ୍ଣୁ ନାରଦଙ୍କୁ କୁହନ୍ତି ବୁଝାଇ

ଏହା ଶିବଙ୍କର ଲୀଳା

ମାଙ୍କଡ଼ ହାତରେ ଶାଳଗ୍ରାମ ଦେଲେ

ଏମିତି ହୋଇବ ଖେଳା    |


ମୋହିନୀ ରୂପକୁ ଧାରଣ କରିଣ

ବିଷ୍ଣୁ ଗଲେ କଇଳାସ

ଅପୂର୍ବ ରୂପକୁ ଦେଖି ଭସ୍ମାସୁର

ମନରେ ବଢିଲା ଶୋଷ    |


ମୋହିନୀକୁ ଯଦି ବିବାହ କରିବ

ମାନିବ ଆମର ରୀତି

ନୃତ୍ୟରେ ପରାସ୍ତ କରି ମତେ ତୁମେ

ହୋଇବ ଯେମିତି ଅତି    |


ମୋହିନୀ ମାୟାରେ ପଡି ଭସ୍ମାସୁର

ତାଳେ ତାଳେ ନାଚିଗଲା

ନିଜ ମସ୍ତକରେ ନିଜ ହାତ ଥୋଇ

ଜଳି ଭସ୍ମ ହୋଇଗଲା    |


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy