Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Debjani Sathua

Tragedy Crime

3  

Debjani Sathua

Tragedy Crime

ସଂସ୍କାର ଶିକ୍ଷା

ସଂସ୍କାର ଶିକ୍ଷା

1 min
187


ପକ୍ଷପାତିତା କାହିଁକି ଏ ସମାଜର ?

   

   ଗଢି ତ ନଥିଲା ବିହି ଏ ସଂସାର, 


        ନିକିତିରେ ତଉଲି ଉଚ୍ଚ ନିଚ୍ଚର ?


ଭିନ୍ନତା କାହିଁକି ମାନଦଣ୍ଡ  ପାଳନର ,

    

            ପୁତ୍ର ଓ  କନ୍ୟାର ?


ସଂସାର ଚଳଣି ରୀତିନୀତିର ,


   କିମ୍ପାଇ ମିଳେ କନ୍ୟାକୁ ଶିକ୍ଷା ବାଧ୍ୟତାର ?


ପଢାଯାଏ ପାଠ ପୁଣି ତାକୁ ,


     ଶାଳିନତା ,ସଂଯମତା ଓ ଧର୍ଯ୍ୟର ।


ଶିଷ୍ଟତା ଆଚରିିିବା କାର୍ଯ୍ୟ କଣ 


        କେବଳ ଝିଅ ଆଉ ବୋହୁର ?


ସମାନ ନୁହେଁ କାହିଁ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ, 


         ସେମିତି ପୁଅ  କି ଜୋଇଁର ?


ନ ଦେଇ ସୁଶିକ୍ଷା ପୁଅକୁ 


       ଦେଉନାହୁଁ କି ପ୍ରଶ୍ରୟ 


          ବ୍ୟଭିଚାର ଓ ଅନ୍ୟାୟକୁ?


ଯେଣୁ ମଣେ ଅସୁରକ୍ଷିତ,


       ନାରୀ ଜନ୍ମିଲେ କନ୍ୟାଶିଶୁଟିଏ ।


ନ ପାରିବା ଯଦି ପାଳନ କରି 


          ସୁସଂସ୍କାର ଦେଇ ନିଜ ପୁତ୍ରଟିକୁ ,


ଦମନ କରିକି ପାରିବା ,


      କୁଶିକ୍ଷା ସୃଷ୍ଟ ନର ରାକ୍ଷସ ଗୁଡିକୁ ?


 କେତେ ବା ନିର୍ଭୟା ନ୍ୟାୟରେ 


      ମାତାଗଣ ଭୁଲାଇବେ ପୁତ୍ରଶୋକକୁ ?


 ସତ୍ ଶିକ୍ଷା ରେ ଗଢିବା ନୁହେଁ କି ଉଚିତ 

  

          ସନ୍ତାନର ବାଲ୍ୟ ଜୀବନକୁ ?


ଏ ଦେଶ ଚାଲେ ମିଛ ଦ୍ଵହି ଦେଇ,


     " ଉନ୍ନତି ପଥେ ଗଲେଣି ଆଗେଇ 


          ପୁଅ ଝିଅ କାନ୍ଧକୁ କାନ୍ଧ ମିଳାଇ "


 ଗର୍ବିତ ଭାରତୀୟ ଦୂର ବିଦେଶରେ, 


         ଯେଉଁ ପୂର୍ବ ସଂସ୍କୃତି ଆଧାରରେ ,


 ଯାଉଛି ଭୁଷୁଡି ସେକାଳ ଐତିହ୍ୟ 


       ଶଂକିତ ଦୁହିତା ମାତାଗଣ ଏଭୂମିରେ ।


ଭୁଲି ଆଜି ନାରୀ ସମ୍ମାନ ରୀତି, 


     କଳଂକିତ ଦେଶ ଏ ମାଟି ,


           ଦୁଷ୍କର୍ମ- ହତ୍ୟା ବର୍ଦ୍ଧିତ ମାତ୍ରାରେ ।


 ଆସ ସୁଜନେ ସୁନ୍ଦର ସମାଜ ଗଢିବା ,


     ପୁତ୍ର କନ୍ୟାକୁ ସମାନ ଶିକ୍ଷା ସଂସ୍କାରେ ପାଳିବା,


 ଆମ ସନ୍ତାନକୁ ସମାନତା ବାଣୀ ଶିଖାଇ ଯିବା  ,


ନୂଆ ଏକ ପଥ ଆଗାମୀ ପିଢିକୁ  ଦେଖାଇ ଯିବା ।

       


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy