Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Tragedy Others

4  

Chittaranjan Nanda

Tragedy Others

ସାହିତ୍ୟ ହୋଇଛି "ବ୍ୟବସାୟର ଆଡ୍ଡା"

ସାହିତ୍ୟ ହୋଇଛି "ବ୍ୟବସାୟର ଆଡ୍ଡା"

1 min
364



ଦେଖି ଆଖ ପାଖର ସରବ କରୁଣ 

ଦୃଶ୍ୟାବଳିକୁ

ଶକ୍ତିଶାଳୀ କରେ କବି ସଦା ତାର 

କଲମ ମୁନକୁ |୧|


ସାହିତ୍ୟ ଦର୍ଶାଏ ସମାଜର ଚିତ୍ର 

ପ୍ରତିମା ସରବକୁ

ଜଗତରେ ହୋଇଥାଏ ଦରକାର 

ସାଧନା କରିବାକୁ |୨|


ଲେଖନୀ ମୁନରୁ ସଦା ନିସୃତ ସେ 

ଧାରା ଶ୍ରାବଣରୁ

ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ପରିଚୟ ଦିଏ ସାହିତ୍ୟିକ 

ନିଜ ଦୃଷ୍ଟି ବଳରୁ |୩|


ସେପରି ସାହିତ୍ୟ ବୋଲାଏ ସଦା 

ଜଗତ-କାଳଜୟୀ

ବିଶ୍ଵଦରବାରେ ହୋଇ ଆଦୃତ 

ଇତିହାସେ ଉଜ୍ଵଳମୟୀ |୪|


ଶିଷ୍ଠତା, ଭଦ୍ରାମି, ଲଜ୍ଜ୍ୟା, ଧୀର, 

ଧୈର୍ଯ୍ୟ ଓ ସହିଷ୍ଣୁତା

ଯୁଗେ ଯୁଗେ ସାହିତ୍ୟିକର ରହିଛି 

ଏ ସବୁ ଶାଳୀନତା |୫|


ଅନ୍ଧକାରକୁ ଦୂର କରିବାର୍ଥେ, 

ସୃଷ୍ଟି ହୁଏ ନୂତନ କ୍ରାନ୍ତି

ସେ ଆଲୋକରେ ହଜିଯାଏ 

ଅନ୍ଧକାର, ଅଛି କିମ୍ବଦନ୍ତୀ |୬|


ଯିଏ ସାଧନାରେ ସିଦ୍ଧି ପାଇଯିବାର 

ଅହଂଭାବ ଭରେ

ଆତ୍ମବଡିମାରେ ରହି ଯାଏ 

ସତ୍ୟତାର ବହୁ ଦୁରରେ |୭|


ମନେରଖ, ସୃଷ୍ଟିର ଅନ୍ତ ନାହିଁ, 

ସ୍ରଷ୍ଟାକୁ ସୃଷ୍ଟି କରିବାରେ

ହରାଏ ବୁଦ୍ଧି, ବିବେକ, କଳ୍ପନା

ଶକ୍ତି, ମୁଁ ର ଅନୁପ୍ରବେଶରେ |୮|


ଇର୍ଷା ଓ ଆସହିଷ୍ଣୁତା ମନେ ପଶେ 

ମୁଁ ର ଅନୁପ୍ରବେଶରେ 

ଚିନ୍ତା ନଥାଏ ତାଙ୍କର ସମୂହ ସ୍ୱାର୍ଥ 

ଓ ସମାଜ ସ୍ୱାର୍ଥ ରେ |୯|


ନିଜ ସ୍ୱାର୍ଥ ପାଇଁ ଲାଗି ପଡନ୍ତି ଅଯଥା 

ପ୍ରଶଂସା ଦେବାରେ 

କେଇକ୍ଷଣରେ ସବୁକିଛି ପାଇଯିବାର 

ଅଦମ୍ୟ ଅଭିଳାସାରେ |୧୦|


କରି ବସନ୍ତି ଅନେକ କ୍ଷତି ଭୁଲି 

ସାମାଜିକ ଦାୟିତ୍ୱବୋଧକୁ

ବନ୍ଧା ପକେଇ ଥାଆନ୍ତି ନିଜ ଆତ୍ମ

ସଂଯମ ଓ ଆତ୍ମମର୍ଯ୍ୟାଦାକୁ |୧୧|


ଫଳତଃ ଅବକ୍ଷୟ ଘଟିଛି ଦେଖ, 

ଆଜି ସାହିତ୍ୟ ଜଗତରେ

ସାହିତ୍ୟ ପାଲଟିଛି ଏକ ନିଚ୍ଛକ 

"ବ୍ୟବସାୟର ଆଡ୍ଡା" ରେ |୧୨|



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy