Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ନିଆଁ

ନିଆଁ

2 mins
269



ପଞ୍ଚଭୂତରେ ତ ଏଇ ଶରୀର 

    ଆମର ଗଢା ହୋଇଛି

ଅନଳ, ଅନିଳ, ଅମ୍ବର, ସ୍ଥଳ

     ପାଇଁ ଯେ ତିଷ୍ଠି ରହିଛି ।

ବିନା ଅଗ୍ନିରେ କି କିଏ ବଞ୍ଚିପାରେ

    କର୍ଣ୍ଣରେ ଶୁଣିଛ କିଏ

ଜନମ ସହିତ ମରଣ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ 

    ନିଆଁ ସାଥେ ରହିଥାଏ ।

ଜନମ ହୋଇଲେ ଏନ୍ତୁଡି ଶାଳରେ

    ପ୍ରଥମ ନିଆଁ ଏ ହୁଏ

ଶେଷ ନିଆଁରେ ଯେ ମଶାଣୀ ଜୁଇରେ

    ଜଳି ସେ ପାଉଁଶ ହୁଏ ।

ଅଗ୍ନିର ଦେବତା ଅଗ୍ନି ଯେ ଜାଳନ୍ତି

    ଲିଭେଇ ବି ଥାନ୍ତି ସିଏ

ଲଙ୍କା ପୋଡି ବେଳେ ରାବଣ ଆଦେଶେ

    ହୋଇଥିଲା ପରା ଇଏ ।

ରାତି ପାହିଗଲେ ନିଆଁ ଆବଶ୍ୟକ 

    ନିଆଁରେ ରୋଷେଇ ହୁଏ

ଗ୍ୟାସ୍, ହିଟର, ଷ୍ଟୋଭ୍, ଇଣ୍ଡକ୍ସନ୍ 

    ଚୁହ୍ଲା ହେଉପଛେ ସିଏ ।

ସେଥିରେ କି ନିଆଁ ଉତ୍ତାପ ଆସେନା

    ଭାବି ଚିନ୍ତି ଟିକେ କୁହ

ବିନା ନିଆଁରେ ତ ଜଗତ ତିଷ୍ଠିବା 

    କେବେ ବି ସମ୍ଭବ ନୁହଁ ।

ଏଇ ନିଆଁ ଯୋଗୁଁ କଳକାରଖାନା

    କେତେ ପୁଣି ଚାଲୁଅଛି

ଇଟା ଭାଡି ପୋଡି ସେ ଇଟାରେ ପୁଣି

    ଘର ନିର୍ମାଣ ଚାଲୁଛି ।

ଯେଉଁ ଘରେ ଆମେ ବାସ କରୁଅଛେ

     ସିଏ ତ ନିଆଁର ପାଇଁ 

ବିନା ନିଆଁରେ କି ଚଳି କି ପାରିବ

    କୁହ କିଏ ଦିନ ଦୁଇ ।

ଶୀତ ଋତୁ ହେଲେ ନିଆଁ ଆବଶ୍ୟକ 

     ସମସ୍ତଙ୍କ ପାଇଁ ହୁଏ 

ବୁଢା ଠାରୁ ବୁଢୀ ଜୀବଜନ୍ତୁ , ଶିଶୁ

     ନିଆଁ ସେକି ହେଉଥାଏ ।

ଏଇ ନିଆଁ ସାଜେ ଜୀବନ ରକ୍ଷକ

    ଭକ୍ଷକ ସାଜେ ବି ସିଏ

କ୍ଷଣିକ ଭିତରେ ଜାଳି ପୋଡି ମୁଠେ

    ପାଉଁଶ କରିଣ ଦିଏ ।

ଅଜାଣତେ କେବେ ନିଆଁ ଲାଗିଯାଏ

    ଜୀବନ ବି ନେଇଥାଏ

ଜାଣି ଶୁଣି କିଏ ନିଜ ସ୍ବାର୍ଥ ପାଇଁ 

    ଜଙ୍ଗଲକୁ ପୋଡି ଦିଏ ।

ନିଆଁ ତ ଜାଣେନା ଭଲ ମନ୍ଦ କିଛି

    ଜ୍ବଳନ ସ୍ବଭାବ ତା'ର

ଭାବି ଚିନ୍ତି ତାକୁ ଏଇ ତ ମାନବ 

    କରିଥାଏ କାରବାର ।

ଭଲ କର୍ମେ ତାକୁ ଲଗାଇଲେ ଭଲ

    ଫଳ ଦେଇଥାଏ ସିଏ

ମନ୍ଦ କର୍ମେ ଯଦି କର ବ୍ୟବହାର 

    ନା ସିଏ ତା ଛାଡିଥାଏ ।

ପ୍ରହଲ୍ଲାଦକୁ ପୋଡି ମାରିବା ପାଇଁ ଯେ

     ହୋଲିକା ଅଗ୍ନି ଜାଳିଲେ

ନିଜେ ଶେଷେ ସେଇ ନିଆଁରେ ପୋଡିଣ

    ଯମପୁରକୁ ସେ ଗଲେ ।

ରାବଣକୁ ମାରି ସୀତା ଉଦ୍ଧାରିଲେ

     ନିଆଁ ଲକ୍ଷ୍ମଣ ଜାଳିଲେ

ସେ ନିଆଁ ଭିତରୁ ଜନକ ନନ୍ଦିନୀ

   ସୀତା ବାହାର ହୋଇଲେ । 

ପାଣ୍ଡବମାନଙ୍କୁ ମାରିବାର ପାଇଁ 

     ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନ ଚିନ୍ତା କଲା

ଜଉ ଘରେ ରଖି ନିଆଁ ଜାଳିଦେଲା

    ତା ଯୋଜନା ପଣ୍ଡ ହେଲା ।

ଦ୍ରୌପଦୀଙ୍କ ଆଖି ନିଆଁରେ ହସ୍ତିନା 

     ପୁର ଜଳି ଯାଇଥିଲା

ଭାନୁମତୀ ରାଣୀ ଉଲଗ୍ନ ହୋଇଣ

    ସଭାରେ ପ୍ରବେଶ ହେଲା ।

 ଏଇ ଅଗ୍ନି ପାଇଁ କୃଷକ ଭାଇଟି

     ଆଖୁ ଶାଳ କରି ପାରେ

ଆଖୁ ପେଡି ସିଏ ଆଖୁର ରସରୁ

     ଗୁଡକୁ ବାହାର କରେ ।

କମାର ଭାଇଟି ଲୁହା ତରଳେଇ

     ଜିନିଷ ତିଆରି କରେ

ସେ ଲୁହାରୁ ସୃଷ୍ଟି କେତେ ଦ୍ରବ୍ୟ ନର

    ଆସିଥାଏ ବ୍ୟବହାରେ ।

ଏଇ ନିଆଁ ଅଟେ ବଡ ଉପକାରୀ 

   କ୍ଷତି ପୁଣି କରିଥାଏ

ଭାବି ଚିନ୍ତି ତାକୁ କର୍ମେ ଲଗାଇଲେ

    ଭଲ ଫଳ ଦିଏ ସିଏ ।

ଏ ନିଆଁକୁ ଲିଭେଇବା ସହଜ ତ

    ପାଣିରେ ସେ ଲିଭିଥାଏ

ମନ ହୃଦୟରେ ଯେଉଁ ନିଆଁ ଲାଗେ

    ନା ଲିଭେଇ ପାରେ କିଏ ?



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract