Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Santosh Kumar Nayak

Abstract Inspirational Others

4  

Santosh Kumar Nayak

Abstract Inspirational Others

ମୋର ନଅ ଜଣ ଗୁରୁ

ମୋର ନଅ ଜଣ ଗୁରୁ

1 min
266



ଶବ୍ଦ ଯେ ଭରିଲା ଟିକି ଓଠେ ମୋର

ଚଲାଇଲା ହାତ ଧରି,

ଜନନୀ ରୂପରେ ପ୍ରଥମ ଗୁରୁ ସେ 

କେହି ନୁହଁ ତାର ସରି ।


ସାହସ ଦେଇ ଯେ ଶିଖାଇଲେ ମୋତେ

ଜୀବନ ଯୁଦ୍ଧ ରହସ୍ୟ,

ଦ୍ଵିତୀୟ ଗୁରୁ ସେ ପିତା ପ୍ରାଣ ଦାତା

ମୁଁ ଯେ ପୁତ୍ର ରୂପୀ ଶିଷ୍ୟ ।


ଅକ୍ଷର ଜ୍ଞାନ ମୁଁ ପାଇଲି ଯାହାଠୁ

ଶିଖିଲି ଶୁଦ୍ଧ ଲିଖନ,

ଚକ କଳ ଅଖ ପଢି ବଡ଼ ହେଲି

ତୃତୀୟ ଗୁରୁ ମହାନ ।


ସାହିତ୍ୟ ବିଜ୍ଞାନ ଭୂଗୋଳ ଗଣିତ

ଶିଖାଇଲେ ମୋତେ ଯିଏ,

ନୀତି ଶିକ୍ଷା ଦେଇ ବଢାଇଲେ ପୁଣି

ଚତୁର୍ଥ ଗୁରୁ ମୋ ସିଏ ।


ସାଙ୍ଗ ସାଥି ଠାରୁ ଶିଖିଲି କେତେ ମୁଁ

ଖେଳକୁଦ ନାଚ ଗୀତ,

ସେଇମାନେ ମୋର ପଞ୍ଚମ ଗୁରୁ ଯେ

ତାଙ୍କୁ କରେ ପ୍ରଣିପାତ ।


ରୂପସୀ ପ୍ରେୟସୀ ସୁନ୍ଦରୀ ଷୋଡ଼ଶୀ

ଶିଖାଇଲା ମୋତେ ପ୍ରେମ,

ଷଷ୍ଠ ଗୁରୁ ମୋର ଧୋକା ଦେଇ ପୁଣି

କଲା ମୋତେ ବଦନାମ ।


ସପ୍ତମ ଗୁରୁ ମୋ ଭାଇ ଭଉଣୀଏ

ଅତୁଟ ସ୍ନେହ ବନ୍ଧନ,

ଶିଖିଛି ତାଙ୍କଠୁ ତ୍ୟାଗର ମହତ୍ୱ

ପୁଣି ରାଗ ଅଭିମାନ ।


ପ୍ରାଣ ପ୍ରିୟା ପତ୍ନୀ ଶିଖାଇଛି ମୋତେ

ଜୀବନ ଜଞ୍ଜାଳ କର୍ମ,

ଅଷ୍ଟମ ଗୁରୁ ସେ ସହଯୋଗୀ ହେଇ

ପାଳୁଛି ସଂସାର ଧର୍ମ ।


ପଡେ଼ାଶୀଙ୍କଠାରୁ ଶିଖିଅଛି ମୁହିଁ

ମିଳାମିଶା ଦିଆନିଆ,

ବିପଦେ ଆପଦେ ନବମ ଗୁରୁ ମୋ

ପାଖେ ହେଉଛନ୍ତି ଠିଆ ।


ନଅ ଗୁରୁ ମୋର ଗର୍ବ ଗଉରବ

ସନମାନ ସ୍ୱାଭିମାନ,

ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ମୁଣ୍ଡଟେକି ଆଜି

ହୋଇଛି ଦଣ୍ଡାୟମାନ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract