Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

ଅଭାଗିନୀ

ଅଭାଗିନୀ

1 min
185



ଏଡେ ଅଭାଗିନୀ ଜୀବନଟା ମୋର 

    ନ ଯାଇ ରହିଛି କିଆଁ 

ହାତ ଠାରି ଉପହାସ କରୁଅଛି

    ଆଜି ଏ ସାରା ଦୁନିଆ ।


କଳଙ୍କରେ ଭରା ହେଇଛି ଜୀବନ

ଭାଙ୍ଗିଗଲା ମୋର ସୁଖର ସପନ

     ଜଳୁଛି ହୃଦୟେ ନିଆଁ 

କି ଦୋଷ କଲି କାଳିଆ  ।


ଛୋଟ ବେଳୁ ମାଆ କିଏ ମୁଁ ଜାଣିନି

     ଦେଖିନି ବାପାର ମୁହଁ  

ଆଖି ଖୋଲି ଯେବେ ଦୁନିଆ ଦେଖିଲି

      ଆଖିରେ ଥିଲା ମୋ ଲୁହ ।


ଜେଜେ ମା କୋଳରେ ବଢିଲି ମୁଁ ଯାଇ

ତା ପଣତ ଥିଲା ମୋ ଆସରା ଛାଇ

   ସେ ବି ହେଲା ଦି ଦିନିଆ

ଲାଗିଲା ମନରେ ନିଆଁ  ।


ଯାହାକୁ ନିଜର ମୁଁ ଭାବୁଥିଲି 

    ସିଏ କଲା ମୋତେ ପର

ଅଢେଇ ଦିନକୁ କନିଆଁ ସଜେଇ 

    ପଠେଇଲା ଶାଶୁଘର ।


ଜାଣି ମୁଁ ନ ଥିଲି ଥିଲା ତା ଛଳନା

ଦୂରେଇ ଦେବାଟା ଥିଲା ତା ବାହାନା 

     ଜାଳିଲା ଲଗେଇ ନିଆଁ 

 କି ଦୋଷ କଲି କାଳିଆ ।  


ଚାହିଁ ମୁଁ ନ ଥିଲୁ ତୋଳିବାକୁ ଘର

    ଦେଲା ସେ ସିନ୍ଦୂର ଗାର

ମିଛରେ ଭଣ୍ଡେଇ ସୁଖର ସଂସାର 

    ଭାଙ୍ଗି ଦେଲା ଶଙ୍ଖା ମୋର ।


ଦୁନିଆ ଆଖିରେ ବିଧବା ମୁଁ ହେଲି

ସମାଜର ଟାହି ଟାପରା ଶୁଣିଲି

   ହେଲି ମୁଁ ହୀନିମାନିଆ 

କି ଦୋଷ ମୋର କାଳିଆ ।


କିଏ କହେ ଅଲକ୍ଷଣୀଟିଏ ମୁହିଁ 

    କିଏ କହେ ଅଭାଗିନୀ 

ଯେ କୁଳ ଛୁଇଁଲା ସେ କୁଳ ବୁଡିଲା

    ସାଥେ କେହି ରହିଲେନି ।


କି ବେଳାରେ ମୋତେ ଜନମ ତୁ ଦେଲୁ

ନିନ୍ଦା ଉପହାସ କଳଙ୍କ ଭରିଲୁ

    କଲୁ ତୁ ହୀନିମାନିଆ 

କି ଦୋଷ କଲି କାଳିଆ ।


ଯେ ଡାଳ ଧରିଲି ସେ ଡାଳ ଭାଙ୍ଗିଲା

     ନାହିଁ ମୋ ଆସରା କେହି

ତୋ ପାଦେ କାଳିଆ ଭରସା କରିଛି

     ତୁ ଧୋକା ଦେବୁ ନାହିଁ ।


ଏ ଅଭାଗିନୀର ତୁ ଶେଷ ବିଶ୍ବାସ 

ଭରିବୁନି କେବେ ବିଶ୍ୱାସରେ ବିଷ

    ରଖିବୁ ପାଦ ତଳିଆ

ସାଥେ ମୋ ଥିବୁ କାଳିଆ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract