Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bidulata Sahoo

Children

4  

Bidulata Sahoo

Children

ମାଆ

ମାଆ

1 min
227



ମାଆଟି ସତେ କେଡେ ନିଜର

             ମମତାର ସେ ଖଣି,

ତା ପାଶେ ଥିଲେ ନଥାଏ ଦୁଃଖ

             ସୁଖର ସିଏ ମୁଣି ।


ମୁହଁକୁ ଦେଖି ଜାଣିପାରେ ସେ

             ମନ ଭିତର କଥା,

ନ କହିଲେବି ବୁଝି ପାରଇ

             ପେଟପିଠିର ବ୍ୟଥା ।


ପାଖରେ ବସି ପିଠି ଆଉଁସି

               ଖୁଆଇ ଦିଏ ସେହି,

ଅଝଟ ହେଲେ ବୁଝାଇ ଦିଏ

              ଜହ୍ନ ଦେଖାଇ ଦେଇ ।


ନିଦ ନହେଲେ ପିଠି ଥାପୁଡି

            ଗାଇଗାଇ ସେ ଗୀତ,

ଶୁଆଇ ଦିଏ କୋଳରେ ତାର

             ତା ପରି ନାହିଁ ମିତ ।


ପାଠପଢ଼ା ସେ ବୁଝୁ ନବୁଝୁ

              ପଢ଼ିବାପାଇଁ କହେ,

ବହିପତର,ଖାତା କଲମ ନିତି

              ସଜାଡି ଦିଏ ।


ସଞ୍ଜ ନଇଁଲେ ଚଉରା ମୂଳେ

              ସଞ୍ଜ ବତୀକୁ ଜାଳି,

ପିଲାଙ୍କ ଶୁଭ ମନାସୁ ଥାଏ

             ମୁଣ୍ଡିଆ ନିତି ମାରି ।


ଝାଳଦେହକୁ ପୋଛିଦିଏତା

             ପଣତ କାନିଧରି,

ସାରା ସଂସାରେ କହିଲ କିଏ 

             ହୋଇବ ମାଆ ପରି ।


ବାହାରେ ଯଦି ପିଲା ତା ଯାଏ

              ଏରୁଣ୍ଡି ପାଖେ ରହି,

କେତେ ଦିଅଁଙ୍କୁ ମୁଣ୍ଡିଆମାରି

              ଶୁଭ ମନାସୁ ଥାଇ ।


ପିଲା ଖାଇଲେ ତା ପେଟ ପୁରେ

               ପିଲା ଖୁସିରେ ଖୁସି,

କହିଲ କିଏ ଏମିତି ଅଛି ପେଟରୁ

                   ଦିଏ କାଟି ।


ରୋଗରେ କେବେ ପଡିଲେ ସିଏ

               ପାଖରେ ଥାଏ ବସି,

ପଚାରୁଥାଏ କେମିତି ଅଛୁ

             ଦେହମୁଣ୍ଡ ଆଉଁସି ।


ଦୂରେଥାଉକି ପାଖରେ ଥାଉ

               ପିଲାଙ୍କ ସୁଖ ଚାହେଁ,

ପିଲାଙ୍କ ପାଇଁ ଅନ୍ତରୁ ତାର

              ଆଶିଷ ଝରୁ ଥାଏ ।


ମାଆ ଭଳିଆ ମନର କଥା

              ବୁଝିବ କିଏ କହ,

ସାରା ସଂସାରେ ମାଆ ସମାନ

               ଜଣେ ତ କେହି ନୁହଁ ।


ପ୍ରତିଦାନ ସେ ଚାହେଁନି କିଛି

                କରେନି କିଛି ଆଶା,

ପିଲାଏ ତାର ରୁହନ୍ତୁ ସୁଖେ

               ଏଇ ତା ମନକଥା ।


ଦୁଃଖସୁଖର ଭଲମନ୍ଦର

              ସାଥୀଟି ଏକା ସିଏ,

ଇଚ୍ଛାମୋ ହୁଏ ତାପାଦ ତଳେ

               ଟିକିଏ ଲୋଟି ଯାଏ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Children