Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bharatabandhu Biswal

Tragedy Inspirational

3  

Bharatabandhu Biswal

Tragedy Inspirational

ବିଶ୍ୱାମିତ୍ର

ବିଶ୍ୱାମିତ୍ର

1 min
166



ଚିନ୍ତା ବୁଢିଆଣୀ ମନ ଆକାଶରେ

ଛନ୍ଦିଛି ମାଙ୍କଡ଼ା ଜାଲ,

ଗରିବ ଦେଖିବ ସ୍ୱପ୍ନ କେମିତି

 ହୁଏ ସିଏ କଲବଲ ।


ଜୀବନଟା ତାର ଅଛିଣ୍ଡା ଗଣିତ

କିଏ ତା ଦେବୀ ଦେବତା

ଢାଳି ଲୁହଲହୁ ଗଢେ ତା ମନ୍ଦିର

(ସିଏ) ଦିଅନ୍ତି କେବଳ ଚିନ୍ତା ।


ପେଟ ଓ ପିଠିରେ ଓଦା ଚିରା କନା

ଗୁହାରି କାକୁତି ସ୍ୱର

ଶୁଣନ୍ତିନି କେହି ପଣ୍ଡା ପଡିହାରୀ

କରନ୍ତି ଷାଠିଏ ଭୋଗ ।


ନ କରେ ତା ପାଇଁ ଆଇନକାନୁନ

କହେ ସଭିଏଁ ସମାନ

ତୋଳି ଦେବି ତାରା ଆକାଶରୁ କହେ

ଗରିବ ହୁଏ ଶୋଷଣ ।


ଚଳ ଓ ଅଚଳ ବଢଇ ସମ୍ପଦ

ଜମା ପୁଞ୍ଜି ବୃଦ୍ଧି ପାଏ

 ଗରିବଙ୍କ ଘର ସେମିତି ଅନ୍ଧାର

ତା ଦୁଃଖ ବୁଝୁଛି କିଏ ?


ଗରିବ ଆଖିରୁ ନିରବେ ଝରଇ

ଅସରା ଅସରା ଲୁହ

ଗରିବ ପେଟରେ ଭୋକର ଅନଳ

ଜଳୁଥାଏ ଡହଡହ ।


ତାହାରି ନାମରେ ଶ୍ରମର ଝାଳରେ

ଚାଲଇ କେତେ ବେପାର

ତା ଦୁଇ ହାତ ସାହା ତା ଦେବତା

ଶ୍ରମ ଶକ୍ତି ଧର୍ମ ତାର ।


ସିଏ ବିଶ୍ୱାମିତ୍ର ‌ନିରଳସ କର୍ମୀ

ଥକି ନାହିଁ ଥକିବନି

ପାରିବ ନିଜେ ସେ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ଭିଆଇ

ହାରି ନାହିଁ ହାରିବନି ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy