Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bharatabandhu Biswal

Abstract Others

3  

Bharatabandhu Biswal

Abstract Others

ଭିଜାମାଟି

ଭିଜାମାଟି

1 min
343



ଆଦ୍ୟ ଆଷାଢରେ ଯେବେ ମଉସୁମୀ

ପୂର୍ବତଟ କରିଦିଏ ଆଦ୍ର

ବିମୋହିତ କରେ ପ୍ରାଣ ଭିଜାମାଟି

ଭୁରୁ ଭୁରୁ ସୁବାସ ସୁଗନ୍ଧ ।

ତୃପ୍ତ ହୁଏ ପଞ୍ଚପ୍ରାଣ ଝାଞ୍ଜି ଖରା

ଡହଡହ ଗ୍ରୀଷମ ପ୍ରବାହୁ

ଘନକୃଷ୍ଣ ମେଘମାଳା ଛାଇଯାଏ

ଆକାଶର ସୁବିଶାଳ ବୁକୁ ।

ପୁଚ୍ଛ ଟେକି ନୃତ୍ୟ କରେ ଆନନ୍ଦରେ

ଉପବନ ବନରେ ମୟୂର

ସବୁଜ ସୁନ୍ଦର ଦିଶେ ବିଲବନ

ଶୁଷ୍କ ପୃଥ୍ବୀ ଧୂଷର ପ୍ରାନ୍ତର ।

ଗ୍ରାମ୍ୟ ସୁଶ୍ରୀ ତରୁଣୀଙ୍କ ଉଲ୍ଲାସରେ

ଉଛୁଳଇ ଗଗନ ପବନ

ପାଳନ କରନ୍ତି ଜନ ମହାନନ୍ଦେ

ରଜପର୍ବ ପୂରା ତିନିଦିନ ।

ଚାଲନ୍ତିନି ଖାଲିପାଦେ କରନ୍ତିନି

ଭୂମିପରେ କର୍ଷଣ ଖନନ

ଘରେ ଘରେ ମହମହ ପୋଡପିଠା

ବାସିଉଠେ ସ୍ୱାଦିଷ୍ଟ ବ୍ୟଞ୍ଜନ ।

ହୋଇ ବେଶ ସୁସଜ୍ଜିତ କୁମାରୀଏ

ଖେଳିଥାନ୍ତି ପୂଚି ରଜଦୋଳି

ତାସ ପଶା ବୋହୁଚୋରୀ କବାଡିରେ

ମାତିଯାନ୍ତି ପିଲା ହୋଇ ମେଳି ।

ନୃତ୍ୟ ଗୀତ ସଙ୍ଗୀତର ସମାରୋହେ

ଚର୍ତୁଦିଗ ଉତ୍ସବ ମୁଖର

ବେଉଷଣ ସୁପ୍ରସ୍ତୁତି କରଇ କୃଷକ

କର୍ମେ ସ୍ଫୁର୍ତ୍ତି ଦିଏ ଅବସର ।

ହୋଇ ସର୍ବେ ଏକମୁଖ ଆନନ୍ଦରେ

ରଜପର୍ବ ପାଳନ୍ତି ଏକାଠି

ଧନ୍ୟ ଆମ ରଜପର୍ବ ଉତ୍କଳ ଐତିହ୍ୟ 

ଭିଜାମାଟି ଅପୂର୍ବ ସଂସ୍କୃତି ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract