Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Inspirational Others

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Inspirational Others

ଅସମ୍ଭବ ସପନ ଦେଖନି

ଅସମ୍ଭବ ସପନ ଦେଖନି

1 min
296



ପ୍ରତ୍ଯେକ ପ୍ରାଣରେ ଥାଏ ଗୋଟିଏ

ହୃଦୟଟିଏ 

ବିଚାର ବିବେକ ବୁଦ୍ଧି ଯୋଗୁ ମଣିଷ 

ଶ୍ରେଷ୍ଠ ବୋଲାଇ ଥାଏ ।


ଭବିଷ୍ୟତ କଅଣ ଘଟିବ ତାହା କି

ଜାଣିଛି କିଏ

ସମସ୍ତ ଦଶାକୁ ଭୋଗିବାକୁ ହେବ, 

ନିର୍ଦ୍ଦେଶିତ ସିଏ ।


ମଣିଷର ମନ ପବନଠୁ ଗତି, ହୁଏ 

ଚଳ ଚଞ୍ଚଳ

ଜନ୍ମଠୁ ମରଣ ଯାଏ ଖୋଜୁଥାଏ

ଖାଲି ପ୍ରତିକୂଳ ।


ଅନ୍ଧାରରେ ମଧ୍ୟ ସେଇ ସପନ ଖୋଜେ 

ମମତାର ଝର

ଅନୁକୂଳେ ହଜେ, କଷ୍ଟପାଏ, ତଥାପି ବି 

ଠିଆ ସଂସାର ଭିତର ।


କିଛି ଲୋକ ଜୀବନ ରାସ୍ତାରେ ଆସନ୍ତି

ଅଦିନେ କୁଣିଆ ହୁଏ

ଛଳନାରେ ଭାଙ୍ଗିଯାଏ ସପନ ହୂଦୟରେ 

ବିଷାଦ ରହେ ।


ପ୍ରେମରେ ବାନ୍ଧିଲେ ବନ୍ଧୁତ୍ୱ, ରୁହେନି ଦୁଃଖ

ରାଗରୋଷ ଦୂରେଇ ଯାଏ 

ନିଷ୍କପଟତାରେ ହୃଦୟରେ ମମତାର ଧାର 

ଖୁସି ପ୍ରେମ ଭରିଯାଏ ।


ହୃଦ ବିଦାରକ କାହାଣୀ ହୃଦୟରେ ସୃଷ୍ଟି

କରେ ଆଲୋଡ଼ନ  

ତଥାପି, ମଜ୍ଜୁଥାଏ, ବଢୁଥାଏ, ଚଢୁଥାଏ, 

ଏଇତ ମଣିଷ ଜୀବନ ।


ମନ ତ ପ୍ରଜାପତି ନିତି ଦେଖେ କେତେ 

ନୂଆ ନୂଆ ସପନ

ଅସମ୍ଭବ ସପନ ଦେଖିନି, ନହେଲେ ହେବ 

ମନ ଅବଶୋଷ, ତା କାରଣ ।


ଦୟା, କ୍ଷମା, ତ୍ୟାଗ ସଂଯମତା ଗୁଣ 

ସବୁରେ ଶୁଦ୍ଧ ହୁଏ ଆଚରଣ

ହିଂସା, ଲୋଭ, କ୍ରୋଧ, ପର ନିନ୍ଦା ତ୍ୟାଗ 

କଲେ ସାର୍ଥକ ହେବ ଜୀବନ ।


ଦୁଃଖ ହେଉ ବା ସୁଖ, ସର୍ବଦା ରୁହ ହସ

ହସ ମୁଖ ମନ ମଧ୍ୟରେ

ମନ ହୃଦୟକୁ ଖେଳନି କେବେ ଜାଣତରେ

ଅବା ଅଜାଣତରେ ।


ବିବେକ ଯେତେ ବଖାଣିଲେ, ମଣିଷ

ନିଜେ ନପାରିଲେ ବୁଝି 

ବାସ୍ତବ ଜୀବନରେ ଅଦିନିଆ ଝଡ଼ ତ

ଆସିବ, ଦେବ ଶୁଝି ।


ବିବେକର କଥାରେ ମନ ଚାଲିଲେ ପାଇ 

ଥାଏ ସଦା ସୁଖ ଶାନ୍ତି

ହସି ଖେଳି ନାଚି କୁଦି ପାଏ ସ୍ନେହ ପ୍ରୀତି, 

ଏହା ତ ଜୀବନର ପ୍ରକୃତ ମୁକ୍ତି ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract