Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Action Inspirational Others

4  

Chittaranjan Nanda

Action Inspirational Others

ଆସ ବୁଲିଯିବା ଜନମ ମାଟି

ଆସ ବୁଲିଯିବା ଜନମ ମାଟି

1 min
3



ପ୍ରତାରଣା ଛଡା ଆଉ କିଛି ଜାଣନ୍ତିନି 

ଭଣ୍ଡ ପ୍ରତାରକ ହୁଏ ଯିଏ

ନିଜ ସୁଖ ବ୍ୟତୀତ ଦେଶ ଓ ସମାଜ 

ସୁଖକୁ ହୃଦୟରେ ନନିଏ ।


ନଅ ମାସ ନଅ ଦିନ ରହିଥିଲା, ନିଜ 

ମାଆର ଗର୍ଭାଶୟରେ

କୁଆଁ କୁଆଁ ରାବ କରି ଥାଏ ଜନମ 

ମାଟିରେ, ଏନ୍ତୁଡ଼ି ଶାଳରେ ।


କଥା କହି ପାରିଲା, ନିଜ ପରିଚୟ 

ପାଇ ପାରିଲା ସମାଜରେ

ହସ ତ ଛାଡ ଦୁଃଖର ଭାବନା ଦେଇ 

ଦିଏ, ସେମାନଙ୍କ ମୁହଁରେ ।


ଜାଣି ଥିଲେ ଆମେ ହିମାଳୟର ଶାନ୍ତ 

କାନ୍ତ ନିଭୃତ ଗୁମ୍ଫାରେ

ଅସ୍ଥିରତାକୁ ଶାନ୍ତ କରିବା ସ୍ୱାର୍ଥେ ରହୁ

ଥିଲେ ଯୋଗୀ ଭାବରେ ।


କିନ୍ତୁ ଆଜି ଦେଖ ମଣିଷ ଯୋଗୀ 

ବୋଲାଏ ରହି କ୍ଷମତାରେ , 

ସ୍ଥିର ଚିତ୍ତରେ ଭାବି କୁହ ତ, ଏହା 

କଣ ପ୍ରତାରଣା ନୂହେଁରେ ?


ମୋର ଗାଁ ରେ କଟିଥିଲା ପିଲା ଦିନ 

ସାଙ୍ଗ, ସାଥୀଙ୍କ ମେଳରେ

ସେଇ ମାଟି ଓ ଗୋଡି ଅଛି, ମହ ମହ 

ବାସ ଅଛି କି ସେଠାରେ ?


ଏବେ ମୋତେ ଲାଗେ ସବୁଆଡେ ଶୂନ୍ 

ଶାନ୍, ନାହିଁ ସେ ମାଦକତା

ଖାଲି ପ୍ରତାରକ ମାନଙ୍କ ରାଜନୀତି ଖେଳ, 

ନାହିଁ ଆଉ ମାନବିକତା ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Action