Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ratinarayan Rout

Classics Others Children

4  

Ratinarayan Rout

Classics Others Children

ଆମେ ଶୀତର ମିତ

ଆମେ ଶୀତର ମିତ

1 min
405


ବରଷକେ  ବାରମାସଟି  ଛଋତୁରେ ଥାଏ

ଗ୍ରୀବଶହେଶିବ ଅକ୍ଷର ଆଦ୍ୟନାମରେ ହୁଏ l


ଗ୍ରୀଷମ  ବରଷା ଶରତ ହେଲେ ହେମନ୍ତପାର

ପଉଷମାଘରେ ପ୍ରକୋପ ଶୀତ ଦେଖାଏ ତାର l


ଦଶହରା ଠାରୁ ପସରା ତାର ମେଲାଇ ଥାଏ

ଅଘି ଜାଳିବାର ପରଠୁ ଶୀତ ଉଭେଇ ଯାଏ ।


ବୃକ୍ଷଲତା ଦୁବ ଶୋଭନ୍ତି ଶିଶିରମୁକ୍ତା ଧରି

ବାଳସୂର୍ଯ୍ୟ ପ୍ରତିଫଳନେ ଦିଶେ ହୀରକ ପରି l


ଅରୁଣ ଆଭାରେ ଶିଶିର ବିନ୍ଦୁ ଝଲସି ହସେ

ପାଚିଲା ଶସ୍ୟର କ୍ଷେତ୍ରଟି ସୁବର୍ଣ୍ଣ ଦୀପ ଦିଶେ l


ଦିନ ଛୋଟ ରାତି ବଡ଼ଟି ଏହି ସମୟ କାଳେ

ଅଧିକ ସମୟ ଯାଏଟି ନିଦମାଉସି କୋଳେ l


ଶୀତବସ୍ତ୍ର ହେଂସ କମ୍ବଳ ଶୀତ ବାସକୁ ଧରି

ଧୂନିଜାଳି ସଞ୍ଜସକାଳେ ବସି ମେଳାପ କରି l


ଏହି ଋତୁ ପରା ଅଟଇ ଚାଷୀଭାଇର ମିତ

ବରଷକ ଖାଦ୍ୟ ଅମଳ କରିଥାଏଟି ସେତ l


ସବୁଜ ପନିପରିବାରେ ଖେତ ଉଠଇ ଭରି

କୃଷକରଅଣ୍ଟି ଭରଇ ତାକୁ ବିକିରି କରି l


ଟଗର ମନ୍ଦାର ଗୋଲାପ ଗେଣ୍ଡୁ ଚମ୍ପା ତରାଟ

ନାନା ଫୁଲେ ମହୀ ଚାହଟେ ଦିଶେ ଅପୂର୍ଵ ହାଟ l


ନଦୀପଠା ଗ୍ରାମ ଉପାନ୍ତେ ଶୋଭେ ସୋରିଷ ଫୁଲ

ଅପରୂପ ଶୋଭା ଦିଶଇ କବି ଗାଏତା ମୂଲ l


ଏହି ଋତୁ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟପକ୍ଷରେ କରେ ଅନେକ ହିତ

ପ୍ରତିରୋଧଶକ୍ତି ଶରୀରେ ବୃଦ୍ଧି କରଇ ଶୀତ l


ପ୍ରାତଃ ଭ୍ରମଣ ଓ ବ୍ୟାୟାମ ଯୋଗ ସାଧନ୍ତି ଯେତେ

ଅପେକ୍ଷାରେ ସବୁ ଥାଆନ୍ତି ଏଇ ଦିନକୁ କେତେ l


ବଣଭୋଜି ସବୁ କରନ୍ତି ବୁଲି ବିଭିନ୍ନ ସ୍ଥାନ

ଦେବଦେବୀ କରି ଦର୍ଶନ ଆନନ୍ଦ ହୁଏ ମନ l


ଏହି ଦିନେ କେତେ ପରବ ଜାନି ଯାତରା ଥାଏ

ମାଣବସା ପ୍ରଥମାଷ୍ଟମୀ ସାମ୍ବଦଶମୀ ହୁଏ l


ପୁଷୁପୁନେଇଁ ଦଶହରା ଦୀପାବଳୀର ମଜା

ମକର ଓ ଧନୁସଂକ୍ରାନ୍ତି ବାଗଦେବୀଙ୍କ ପୂଜା l


ବସନ୍ତର ଆଗମନରେ ମିତ ଶୀତଟି ଯାଏ

ଫଗୁ ଓ ଚଇତେ ଏଧରା ନୂଆ ପରସ ପାଏ l


ଶୀତ ଆମ ମିତ ଅଟଇ ସେତ ଜଗତ ବନ୍ଧୁ

ସବୁ ଋତୁ ଖଞ୍ଜି ଅଛନ୍ତି ସେହି କୁରୁପାସିନ୍ଧୁ l



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics