Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anupama TawarRokade

Inspirational Others

3  

Anupama TawarRokade

Inspirational Others

वृद्धावस्था

वृद्धावस्था

1 min
261


वृद्धावस्थेत

माय बाप असो

वृद्धाश्रमी नसो

दोघे व्यथेत


आधारस्तंभ

सारखे सगळी

मुलेच आगळी

हे दीपस्तंभ


अश्रू डोळ्यात

मनी तगमग

मान डगमग

बांधे मोळ्यात


कपाळी आठ्या

सुरकुतलेल्या

थरथरलेल्या

हातात काठ्या


लाथाडलेली

हजारो संकटे

दिवस न कटे

संथाळलेली


नजर लागे

वाटेवर सदा

दिसावे एकदा

भरली रागे


विसावे नित्य

शुन्यात नजर

होईल गजर

सारे हो रित्य


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Inspirational