Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

J P Raghuwanshi

Tragedy

4.5  

J P Raghuwanshi

Tragedy

युवा दुर्दशा

युवा दुर्दशा

1 min
408


सबरे, जतन कर डारे।

युवा फिर रहें मारे-मारे।


रात-दिना हमने करी थी पढ़ाई।

बिजली कटत थी,चिमनी जलाई।

तेलै के पड़ गये,अब लाले।

युवा फिर रहें मारे-मारे।

सबरे---------


बड़ी-बड़ी डिग्री हमने भी पाईं।

करवा के फोटोकॉपी हमने लगाई।

पैरन में पड़ गये छाले।

युवा फिर रहें मारे-मारे।

सबरे---------


जाय के शहरन में कोचिंग करी थी।

गहनों को बेच,मोटी फीस भरी थी।

खाबैं खौ पर गयें अब लाले।

युवा फिर रहें मारे-मारे।

सबरे---------


अपनी बखेड़ा किन खौं सुनावे।

जीवन है दूभर कैसे चलावें।

ओवर ऐज होवें बारे।

युवा फिर रहें मारे-मारे।


सबरे, जतन कर डारे।

युवा फिर रहें मारे-मारे।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy