Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chetan Gondalia

Inspirational

5.0  

Chetan Gondalia

Inspirational

युद्ध कर

युद्ध कर

1 min
151


बंधे हाथ,

झुका सिर,

श्याम वलयावृत्त

नत-निष्प्रभ आँखें,

धुँधला वदन,

सूखा कृष बदन,

"जैसे सिकुड़ गया हो गगन !"

ये तेरा चित्र नहीं है।


उठ ! जाग ! हे सबल ,

चल उठ, जाग जगा महाबल !


निज वास्तविक रूप में प्रकट हो,

चाहे परिस्थितियां कितनी विकट हो,


उठा, शस्त्र संभाल !

फैला भुजाएँ विशाल !


अपने आप को तू सिद्ध कर,

अशुभ का तू वध कर ,

दुबक के क्यों रहा है डर ??


चल, जाग

युद्ध कर, युद्ध कर , युद्ध कर ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational