Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kanchan Prabha

Abstract Inspirational Children

4  

Kanchan Prabha

Abstract Inspirational Children

वफादार

वफादार

1 min
333


Prompt- 21

सीख ना भी मांगो, मुफ्त में देती दुनिया सारी ।


सीखना हो तो कुत्ते से सीखो वफादारी।


कितनी सारी खूबियाँ इसमें ।


रखवाली और वफादारी जिसमें।


दरवाजे पर बैठा रहता ।


कभी ना भूख की चिंता करता ।


मालिक को कितना ये माने।


लगता मालिक को भी भाने।


चोर उस घर में जाने से डरते।


जिस घर की कुत्ते रखवाली करते।


तरह-तरह के स्वरूप वाले।


कोई उजले कोई काले।


बच्चों को भी बहुत ये भाता।


जैसे लगता कोई नाता।


जब ये घर घर रखवाली करता ।


मालिक चैन की नींद में सोता।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract