Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dinesh Dubey

Abstract

3  

Dinesh Dubey

Abstract

विचलित मन

विचलित मन

1 min
146


ये मन बहुत चंचल है ,

हर पल बदलता रहता है ,

नई नई चीजों पर ठनकता है ,

और न मिलने पर विचलित

हो जाता है।

इस चंचल मन को जिसने ,

कर लिया अपने वश में,

वह तो तर जाता है ,इस जग में,

वरना विचलित मन लिए ,

तिरिस्कृत सा घूमता है ,

विचलित मन वाले अक्सर ,

कर जाते हैं कुछ गड़बड़ ,

वह अपनी भलाई के चक्कर में ,

ना जाने कितनों को विचलित

कर जाते हैं ।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract