Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shivanand Chaubey

Tragedy

3.5  

Shivanand Chaubey

Tragedy

समाज व प्रकृति

समाज व प्रकृति

1 min
145


मत छेड़ तू ऐसे मनुज

इस प्रकृति के अंश को,

यह स्वयं आह्वान होगा

समाज के विध्वंस को।


निज स्वार्थ में अंधा हुआ

तू देता चुनौती काल को ,

दे तोड़ मोह के बंधनों को

जैसे भी हो इस हाल को।


प्रकृति के अंश से ही है

अस्तित्व हम सबका यहां

जब प्रकृति तभी हम हैं

हैं भूलते जाते जहां ।


समाज प्रकृति संग संग

एक दूजे का आधार है,

अस्तित्व एक दूजे से है

सादर नमन स्वीकार है।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy