Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Goldi Mishra

Inspirational Others

2  

Goldi Mishra

Inspirational Others

शरणार्थी

शरणार्थी

1 min
219


सरहदों को अपनी छोड़ हम बे घर हो गए,

देश अपना छोड़ा मुसाफिर हो गए,

ठिकाने से अपने जुदा हो गए,

कौन पूछेगा दो वक़्त की रोटी को

कौन देगा सहारा भटके काफिर को,

कौन देगा आशा टूटे मन को,

ना वो देश अपना रहा जहां पहचान मिली,

ना वो देश अपना रहा जहां मदद मिली,

ना वो रास्ता अपना रहा जहां ख्वाहिश मिली,

शरणार्थी की धुंधली सी कहानी है,

पन्नों पर नहीं जिक्र पर लफ्जों में दफन कहानी है,

ठहरा आज भी इंतज़ार में शरणार्थी है,

कोई आस मिले,

किसी सरहद कि पहचान मिले,


     



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational