Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vikas Sharma Daksh

Drama

3  

Vikas Sharma Daksh

Drama

सफ़र-ए-हयात

सफ़र-ए-हयात

1 min
498


कभी बेखुदी में तो कभी बेबसी में,

खूब गुज़री हमारी, यार बेकसी में।


फिक्र तमाम है दौलत से वाबस्ता,

खुद से मिले हम दौरे-मुफलिसी में।


खुद्दारी-ओ-ग़ैरत रखे ज़िंदा ईमान,

मिलता नहीं ये ज़ज़्बा हर किसी में।


ज़िंदगी की धूप में कड़ी मशक्कत,

यादों की छाँव है वक़्त-ए-उदासी में।


मुफ्त की दावतों में, वो लज़्जत कहाँ,

जो खूं-पसीने की इक रोटी बासी में।


एक की मज़बूरी, तो शौक़ दूसरे का,

देखा ये मंज़र ज़माने की बेलिबासी में।


'दक्ष' ग़म नहीं सफरे-हयात से कभी,

मिले तमाम तज़ुर्बे-ओ-सबक इसी में।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama