Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ira Johri

Abstract

3  

Ira Johri

Abstract

रफ़्तार

रफ़्तार

1 min
690



अच्छी लगे फर्राटेदार रफ्तार कितनी भी ,

अनियंत्रित गति से न चलाना तुम वाहन। 


सोचो ज़रा जिन्दगी की राहें खूबसूरत है बहुत ,

तो क्यों न सावधानी से संभल कर जिया जाये 


कर प्रथम स्वयं दिल और दिमाग पर नियन्त्रण, 

फिर दो सीख औरों को कि अति सर्वत्र वर्जयेत्।


पालन न कर मानकों का करते जब मनमानी,

दुर्गति देख अपनों की होता दुःख तब ज्यादा। 


कहे "इरा" मति मारी जाती है उन अपनों की भी ,

जो बेध्यानी में नहीं रखते किसी सुरक्षा का ध्यान। 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract