Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Phool Singh

Drama Inspirational

4  

Phool Singh

Drama Inspirational

रक्षाबंधन

रक्षाबंधन

1 min
382


आ गई बहना तुम्हें मनाने 

भूले-बिसरे रिश्ते निभाने 

रक्षा का वो सूत्र बाँधकर 

आ गई फिर से प्रेम बरसाने

आ गई बहना तुम्हें मनाने, भूले-बिसरे रिश्ते निभाने।।


लड़ना-झगड़ना, शिकायतें करना 

अठखेलियाँ कर फिर तुझे चिढ़ाने 

कष्ट तुझ पर जो आन पड़े तो 

कुछ पल मुक्ति उससे दिलाने

आ गई बहना तुम्हें मनाने, भूले-बिसरे रिश्ते निभाने।।


उलझ गए हैं जो जिम्मेदारियों में 

उनके साथ कुछ वक़्त बिताने 

सुख-दु:ख, गम की थाह को हरने 

आई गई फिर से तुझे हँसाने

आ गई बहना तुम्हें मनाने, भूले-बिसरे रिश्ते निभाने।।


बोझ नहीं तेरा सौभाग्य बढ़ाने 

रिश्तों की वो कदर सिखाने

होता भाई-बहन का प्रेम अनूठा

हर वर्ष आती यही बताने

आ गई बहना तुम्हें मनाने, भूले-बिसरे रिश्ते निभाने।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama