Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Saroj Garg

Romance

4  

Saroj Garg

Romance

प्रेम झंकार

प्रेम झंकार

1 min
337



  

पायल बजती राधिके,करती हैं झंकार। 

कान्हा सुनके दौड़ते,मन भी करे पुकार।।


मोहन तेरी बाँसुरी, मनमें हो झंकार। 

मनको लगती मोहिनी,जीवन का श्रृंगार। ।


पायल की झंकार सुन,नाचे मन का मोर।

थिरक-थिरक नाचे पवन,झूमें चारों ओर।।


पायल गोरी बाजती,नाचे इत-उत डोल।

सजना प्यारे आ गये,जीवन का है मोल।।


सजना जैसे राम हैं, सीता प्यारी साजनी ।

भाई जैसे हैं लखन,सेवक जैसे अंजनी।।


 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance