Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Saroj Garg

Inspirational

4  

Saroj Garg

Inspirational

जय विज्ञान लगे नारा

जय विज्ञान लगे नारा

1 min
407



चन्द्र यान में झंडा अपना,

लगा बोल के जयकारा।

भारत वासी बोल रहें हैं,

जय विज्ञान लगे नारा ।।


पूरव पश्चिम उत्तर दक्षिण,

से आवाज़ यही आई ।

आके सब मिल हाथ मिलाओ,

इस में उन्नति है भाई ।।

खुशियों के फिर दीप जलाओ ,

हर घर फैले उजियारा ।

भारत वासी बोल रहें हैं, 

जय विज्ञान लगे नारा ।।


भारत की है पावन मिट्टी,

इसको सब भाल लगाओ।

प्रेम भाव की धारा बहती ,

शीतल बनके लहराओ ।।

चंदा मामा है सबका ये,

इस पर सब कुछ है वारा ।

भारत वासी बोल रहें हैं, 

जय विज्ञान लगे नारा ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational