Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vinita Shukla

Drama

4.5  

Vinita Shukla

Drama

फिर एक बार

फिर एक बार

1 min
316


झनझन करके बाज उठे हैं

सोये थे जो मन के तार

यादें स्वप्निल, आंसू झिलमिल

सुलग उठे हैं प्रश्न हजार


१- रूप बदलकर, नया सर्वथा

क्यों ठिठके सपनों के द्वार

घाव पुराने लगे कसकने

लगे उमगने शत उदगार


२- सुंदर था जीवन का तराना

बना दिया क्योंकर व्यापार ?

चुक गयीअब पूंजी भावों की

हुआ बेसुरा सुर- संसार


३- अवचेतन में दबी लालसा

भभक उठी जैसे अंगार

सावन के पदचिन्हों पर चल

जो आये हो, फिर एक बार !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama