Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dr.Purnima Rai

Romance Fantasy

3  

Dr.Purnima Rai

Romance Fantasy

मसान ( ग़ज़ल)

मसान ( ग़ज़ल)

1 min
163


दुनिया में जब सबकी अंतिम जगह मसान।

क्यों कर रहा ए बंदे फिर तू अभिमान।।

अपनी बात कहने से मिलेगा दण्ड सदा।

गूंगे-बहरों के संग तू बन जा बेजुबान।।

तपती राख का धुआं भी देता है दुआ।

नेकी-भलाई का जिसने किया हो सम्मान।।

खुद के लिए जीओ या जीओ औरों के लिए।

दिल दुखा कर किसी का न करना पूरा अरमान।।

छल-कपट से मिले मंजिल न सोचना कभी।

सुहृदय भाव से ही बने दुनिया में पहचान।।

प्यार की चाहत में सब न लुटाना 'पूर्णिमा"।

जो नहीं चाहें तुम्हें उन पे भी कर जाना एहसान।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance