Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मुकेश कुमार ऋषि वर्मा

Fantasy

3  

मुकेश कुमार ऋषि वर्मा

Fantasy

मेरे तीन मुक्तक

मेरे तीन मुक्तक

1 min
194


दिन आया अति पावन पवित्र 

मकर संक्रांति की खुशियां फैलीं सर्वत्र 

उड़ेगीं आकाश में नीली -पीली पतंग 

सब जन मिलकर पढ़ो मानवता का मंत्र


 नहाओ भोर-भोर, कमाओ पुण्य-धर्म 

करो गंगा, यमुना, कावेरी से पावन कर्म 

खाकर तिल - लड्डू ,मूँगफली - गजक 

सब जन समझो त्योहारों का मर्म 


दान-धर्म कर जीवन सफल बनाओ 

चलो - चलो साथी गंगा में डुबकी लगाओ 

हाथ जोड़ ईश्वर से करो प्रार्थना

सबका हो कल्याण, हमारा भी बेड़ा पार लगाओ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Fantasy