Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

सोनी गुप्ता

Abstract

4  

सोनी गुप्ता

Abstract

मौसम में बदलाव

मौसम में बदलाव

1 min
214


आग उगलता सूरज कहीं ,

और कहीं शीतल रातें ,

कहीं है सर्दी ,कहीं है गर्मी ,

कहीं है रिमझिम बरसातें, 

मौसम बदल रहा है , 

अपनी रंगत को कैसे ,

छोड़ दिया उसने ,

अपनी पुरानी संगत को कैसे ,

कहीं दो प्यार करने वाले मिले ,

तो लगे वसंत में फूल खिले ,

और वहीं किसी के जीवन में ,

पतझड़ भी देखो आया है, 

कुदरत का रूप है बड़ा अनोखा ,

मौसम में बदलाव आया है, 

मौसम में बदलाव आया है I


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract