Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मैं हूँ बस मैं

मैं हूँ बस मैं

1 min
321


ये शब्दों का दायरा मेरा

सिमटना चाहता है उन क्षणों में

न कवि का अंश न मनुष्य का दंभ

जहाँ मैं हूँ और बस मैं हूँ। ।


ये यादों का मिट्टी का गुल्लक मेरा

बिखरना चाहता है उन कणों में

न द्वेश भाव न किसी की प्रीत का राग

जिसमे मैं हूँ और बस मैं हूँ। …


ज़माने से बंधा अश्कों का सागर मेरा

अब बहना चाहता है उन लहरों में

न शर्मिंदगी का दलदल न गर्व का पर्वत

डूबा लहरों में मैं हूँ बस मैं हूँ। ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational