Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shyama Sharma Nag

Abstract

4.5  

Shyama Sharma Nag

Abstract

कोरोना .......... एक बेबसी

कोरोना .......... एक बेबसी

1 min
524


माना कि ज़हर घुला है हवाओं में 

मगर ज़िद सी भी है इन फ़िज़ाओं में 


ऐ घंटियो ,शिवालयों से कह दो 

तेरा - मेरा रिश्ता तो दुआओं में हैं 


क़हर क़ुदरत का एक पैग़ाम -सा दे गया 

बेबसी का एक सामान सा दे गया


फ़िज़ा में एक कशिश - सी है 

हवाओं में एक ख़लिश -सी है 


क़हर ऐसा क़ुदरत ने बरसाया है 

पत्ता -पत्ता बूटा -बूटा 

दूर रहने को मजबूर हो आया है।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract