Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shailendra Kumar Shukla

Abstract

3  

Shailendra Kumar Shukla

Abstract

कितना भी तुम एकरार करो

कितना भी तुम एकरार करो

1 min
171


कितना भी तुम एकरार करो 

किसका अब तुम इंतेजार करो 

अपने थे जो मिल ही तो गये 

गैरो को क्यूँ इतना प्यार करो !


बादल भी बरसते मर्जी से 

कायल भी होते खुदगर्जी से 

इन ऊँचे पहाड़ों की महिमा 

अब केवल तुम गुणगान करो !


धरती तो सबकी माँ जैसी 

पर धूल भरी हैँ आँचल मे 

गर मानव तन को समझ गये 

इस मां का तुम बखान करो ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract