Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nilofar Farooqui Tauseef

Tragedy Action

4  

Nilofar Farooqui Tauseef

Tragedy Action

कईसन हो बबुआ

कईसन हो बबुआ

1 min
237


गाँव की मिट्टी की ख़ुशबू, रूह में बसी है।

तोड़ी थी जो डाल से मेहंदी, हथेली पे रची है।


यूँही जब कभी कोई नम्बर घुमा लेते थे।

 बड़े-बुज़ुर्गों का आशीर्वाद पा लेते थे।


अब खौफ़-व-दहशत के साये से डर गए।

हर सुबह लगता है ज़िंदा है या मर गए।


लाठी की ठक-ठक, फिर ज़ोर से चिल्लाना।

क्यों दूर होने लगा है, अब वो ज़माना।


किस गुनाह की सज़ा मिली और कितना पाएँगे ?

"कईसन हो बबुआ" कहने वाले क्या लौट कर आएँगे ?

"कईसन हो बबुआ" कहने वाले क्या लौट कर आएँगे ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy