Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Preshit Gajbhiye

Abstract

4.3  

Preshit Gajbhiye

Abstract

काग़ज़ का घर ...

काग़ज़ का घर ...

1 min
362


मै हूं या कोई और है इसका जिम्मेदार ,

किसने मुझे यहां लाकर छोड़ रखा है ..


हल्की सी हवा आते ही बिखर जायेगा ,

ये जानकर भी मैने पैसों का घर जोड़ रखा है ..


हवा की मर्जी है अब किस दिशा को बहे ,

अपनी तरफ से मैने 

पंखे का मुंह खिड़की की ओर मोड़ रखा है ..


खिड़कियां दरवाज़े इसलिए भी खुले रखे है मैने ,

कोई झांके अंदर तो उसे भी पता चले ,

काग़ज़ का घर संभालते संभालते

मैने अपना ही परिवार तोड़ रखा है।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract