Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Shailaja Bhattad

Abstract

4  

Shailaja Bhattad

Abstract

हिंदी

हिंदी

1 min
251


अपनों को पराया करने की प्रथा पुरानी है।

न सर चढ़ाने की न सर से उतारने की ।

साथ चलाने की प्रथा आजमानी है।

हिंदी कहलाने में सहजता दिखानी है ।

हिंदी की गरिमा बढ़ानी है।


अ से अज्ञानी को ज्ञ से ज्ञानी बनाती।

अपनों को पराया करने की प्रथा पुरानी है।

न सर चढ़ाने की न सर से उतारने की ।

साथ चलाने की प्रथा आजमानी है।

हिंदी कहलाने में सहजता दिखानी है ।

हिंदी की गरिमा बढ़ानी है।


अ से अज्ञानी को ज्ञ से ज्ञानी बनाती।

हिंदी हमें संस्कारी बनाती।

हमें संस्कारी बनाती।


Rate this content
Log in