Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kashish Verma

Tragedy

5.0  

Kashish Verma

Tragedy

घर सूना हो गया

घर सूना हो गया

1 min
362


घर सूना हो गया,

यूँ आपस में झगड़ते-झगड़ते।

हर रिश्ता अधूरा हो गया है,

यूँ सम्पत्ती के लिए लड़ते-लड़ते।


हर रिश्ता अधूरा हो गया,

इस लालच के बढ़ते बढ़ते।

माँ बाप का समय पूरा हो गया है,

अपने बच्चों को पकड़ते-पकड़ते।


और बच्चा अपने संस्कार भूल गया,

मोह-माया में पड़ते-पड़ते।

यूँ ही रिश्तों का भी दहन हो गया,

उस गठरी में गाँठ पड़ते-पड़ते।


बाबुल का आंगन सूना कर गए,

बाबुल के गुज़रते-गुज़रते।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy