Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anita Sharma

Comedy

4.0  

Anita Sharma

Comedy

बुंदेलखंडी हास्य कविता

बुंदेलखंडी हास्य कविता

1 min
260


आ गई धन्नो नाक फुला कैं....

इनकी मताई ने जाओ तो इनको हरी मिर्च कों खा कैं

आ गई धन्नो नाक फुला कैं.....

उन्ना कपड़ा फाड़ फूड़ के कर दये लत्ता-लत्ता,

बासन भाड़े फोड़ फाड़ कैं कर दये पत्ता-पत्ता,

बारे-बारे से मोड़ा मोड़ी पटक लगीं उठा-उठा कैं

आ गईं धन्नो नाक फुला कैं.....

जब इनको ब्याओ भओ हमाऊं पछताने बन कैं दूल्हा,

लूगरन से परी भांवरें फूला मिले न फुलका,

धुआं धार सी मिलगईं धन्नो धनुषजग्ग रचा कैं

आ गईं धन्नो नाक फुला कैं.....

जब देखो जब इनई की चलती

हमाई तो जे नेकाऊं न सुनती

नैक कछु इक बात करो तो उते सै परती गुर्रा कैं बाघिन सी

आ गईं धन्नो नाक फुला कैं.....


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Comedy