Nayana Kumar Mohanta

Abstract

2  

Nayana Kumar Mohanta

Abstract

ଦୂବ'ଘାସ

ଦୂବ'ଘାସ

1 min
473


ମୋ ମାପ-କାଠି'ରେ 'ମୁଁ'

ଦେବ'ରାଜ ଇଂଦ୍ର

ମୋ ମନ'ର ଆବିଳତା ଓ

ଦୂଷ୍କର୍ମ ସବୁ'ର

ତୁଳା-ଦଂଡ ଭାର-ସାମ୍ୟ'କୁ

ମୋ ଧନ'ର ଅହମିକା'ରେ

ହେୟ'ଞାନ ଓ ଅବଞା କରେ


ମୁଁ ଅନନ୍ୟ

ମୁଁ ସ୍ୱତଂତ୍ର

ମୁଁ ସ୍ୱୟଂ-ପ୍ରଭୁ

ମୋ ମନ ଇଲାକା'ରେ

ଚାଲେ ଯହିଁ ଫୁଟେ ତହିଁ

      ସହସ୍ର ଗୋଲାପ

ବସେ ଯହିଁ ଗୀତ-ଗାଂତି

       ସହସ୍ର ମଧୂପ


ମୋ ଇଚ୍ଛା ଓ ଅନିଚ୍ଛା'ର ପରିଧି'ରେ

ପୁତି-ଗଂଧମୟ ନର୍କ'ଟିଏ

ଓ ମୁଁ ପାରିଜାତ

ଘାସ-ଫୂଲ'ଟିଏ

   ଫୁଟେ ଯେବେ

ଉଂକି'ମାରେ ଛିଂଡା-କତରା ଲୁଗା'ତଳେ

ଖଟି'ଖିଆ ଯୁବତୀ'ର

ମ଼ଇଳା ଯୌବନ

ମୁଁ ଇଂଦ୍ର'ଟିଏ ଫେରି ଚାହେଁ

ସହସ୍ର ଯନି'ର ଲାଳସା'ରେ

ଅଭିଶପ୍ତ ଅହଲ୍ୟା ପାଷାଣୀ


ମହା-ମହା ଦ୍ରୁମ

ଟଳି'ପଡେ ଝୋଡ-ତୋଫାନ'ରେ

ତୁଚ୍ଛ-ତୃଣ ଦୂବ'ଟିଏ

ଦାବାନଳେ ପୋଡି ଅବା

ପଶୁ-ଖୁର ଘାତେ ଦୋଳିତା-ଧର୍ଷିତା

ପୁଣି ନୂଆ ସକାଳ'ର ଆଶେ

କଁଅଳି ଉଠ଼ଇ

ପ୍ରଳୟ'ର ବାରିଧି ତଳରୁ

ନୂଆ ସ୍ୱପ୍ନ ନେଇ

ମୌସୁମୀ ଛୁଆଁ'ରେ

           


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract