Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Prakash Chavhan

Action

3  

Prakash Chavhan

Action

जागा

जागा

1 min
241


*जागा जागवते 

वजुद मनाचं 

विहारतं आश्रया 

छत बघतं राहतं*

*नावातून कधी 

बघते किनार वाट 

 स्वार्थ पोटापायी 

उसवतो ठावं कुणाचं*

*भराभरीचं खेळ हा 

 गुंततो जीव तया 

वेळ मग नेतं राहती 

जागा दाखवया*

*पण पाखरूआशेच 

आशेवर जगलेला 

दगड कोरून पण 

 जागा प्रेमाची बनवतं*

*जितण्यास जीततो 

 जागा ही जागा ती 

स्वातंत्र् जगण्यास 

कशा कशाशी लढतं*

*जिणं जीवाचं खेळतं 

नवचेतन घेऊन 

जागा जागेत येई 

वास्तविकतेला बघून*

*इतिश्री जागा ती जागाच 

सत्य मानवतेचि एक 

सर्व हृदयात बसलेली 

सदा असत्यासी लढलेली *

=====****=====****=====


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Action