Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vandana Singh

Inspirational

3  

Vandana Singh

Inspirational

ज़िन्दगी एक जंग है

ज़िन्दगी एक जंग है

1 min
7.4K


ज़िन्दगी की जो ये जंग है

उसके कितने रंग है

मैं हारुंगी नहीं

देख ऊपर वाला भी दंग है ।


तू लाख मुश्किलें लाता जा

और बस देखता जा

साँसे मुट्ठी में

और हौसला बुलंद है ।


ये तेरी बार-बार की साजिशों से

दिल डरता नहीं है

शरीर थकता है सही

पर आत्मा थकती नहीं है ।


तो मांगूंगी नहीं

कुछ और तुझसे

हाँ, जीत के हासिल करुँगी

सब कुछ तुझसे ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational